.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کرسی جایگزین بخاری گازی در مازندران شد

کرسی‌ها و لحاف کرسی‌ها از پستوها و انباری‌های منازل روستایی و شهری مازندران‌خارج شد و جایگزین بخاریهای‌گازی و شوفاژهای گازی می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، بارش برف و سردی هوای مازندران همچنان ادامه دارد  این در حالی است که کاهش دمای هوا رو به فزونی است افت فشار و قطع گاز درشهرهای مازندران از جمله ساری، قائمشهر، بابل و آمل نیز در حال افزایش است.
کرسی‌های زغالی از مهمترین وسایل گرمایشی در مازندران به خصوص در مناطق روستایی از گذشته بوده است و پس از رسیدن برق به روستاها، هیترها و گرمکن‌های برقی کوچک زیر کرسی به جای منقل قرار گرفت و کرسی‌ها برقی شد و به اصطلاح کرسی‌ها خودشان را با روند تغییر انرژی همساز کرد.
بسیاری از شهروندان مازندران در یک ابتکار به جای استفاده از هیتر و کرسی‌های برقی باقراردادن لامپ‌های با ولتاژ بالا در زیر یک چهار پایه کوچک وانداختن پتو را به جای لحاف کرسی‌های قدیمی بزرگ ،کرسی‌های اضطراری خود را ایجاد کرده تا از خجالت بچه دربیایند .
اکنون تقاضای بسیاری از شهروندان مازندرانی به سمت دیگر وسایل گرمایشی نیز کشیده شده است که دراین میان بخاری‌های برقی طرفدارانی بیشتری پیدا کرده و این امر سبب شد تاقیمت این وسایل در استان به شدت افزایش بیابد.
اکنون تقاضا برای کرسی و بخاری برقی در مازندران‌افزایش یافته به طوری که قیمت بخاری های برقی از ‪ ۱۵۰‬هزار ریال به ‪ ۵۵۰‬هزار ریال رسیده است.
بخاری‌های نفت سوز نیز در مازندران نایاب شده و قیمت آن نیز به شدت بالا رفته است.
بسیاری از خانواده‌ها در مازندران که توان خرید بخاریهای برقی و دیگر وسایل گرمایشی را ندارند از ترس افت بیشتر گاز و قطع کامل آن شب تا صبح را با دلهره و نگرانی سر می‌کنند.
مدیر کل بازسازی وحوادث غیرمترقبه مازندران نیز صبح چهارشتبه در جمع خبرنگاران گفت: همه مردم به خصوص شهروندان غرب مازندران را به حداکثرصرفه‌جویی در مصرف گاز دعوت کرد.
بهزاد پورمحمد به وجود مشکلات ایجاد شده دراثر کاهش فشارگاز و کمبودهای که برای تهیه نان وجود دارد اشاره کرد و گفت: اکنون همه مسوولان دست اندر کار به‌خصوص استانداری ، اداره گاز و شرکت نفت در حل مشکلات مردم بسیج شده‌اند.
وی از توزیع نفت ، پخت نان در برخی از نانوایی‌ها به صورت شبانه روزی به عنوان بخشی از اقدامات برای عادی کردن وضعیت یاد کرد وادامه داد: در چنین موقعیت‌هایی نیازمند صبر و تحمل و همکاری همه مردم استان هستیم.
نبود گاز وافزایش سرما تبعات دیگری از جمله افزایش سرما خوردگی‌ها و حوادثی نظیر سرخوردن شهروندان و شکستگی دست و پا را نیز در پی داشته است و این خود سبب افزایش مراجعان به مراکز درمانی شده است.

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.389 seconds.